Kirje kropalleni

Melkeinpä kaikilla (nais)asiakkaillani on jonkinlaisia vartalo-ongelmia. He eivät pidä tietyistä osista vartalossaan. Yksi ei siedä vatsaansa, toinen vähättelee sääriään ja kolmas pitää itseään rumana. Olenkin antanut heille käynnin jälkeen kotitehtäväksi kirjoittaa omalle vartalolleen kirjeen. Näin tein itsekin:

Rakas kroppani,

Meillä on ollut vaikeita aikoja yhdessä. Olen syöttänyt sinulle roskaruokaa, mussuttanut mielettömästi suklaata sekä humalluttanut sinutkin alkoholilla. Olet moittinut minua siitä. Ja syystäkin. Olen jo aikoja sitten alkanut vähättelemään sinua ja kaiken tämän lisäksi en ole antanut sinulle tarpeeksi untakaan. Seisoessani peilin edessä ruoskin itseäni liian suurista rinnoista, pyöreästä vatsasta sekä litteästä takapuolesta. Kuitenkin samanaikaisesti kiitän sinua siitä, että olen saanut avullasi synnyttää kolme tervettä lasta. Olen imettänyt heidät, valvonut öitä heidän kanssaan ja kasvattanut heidät, samalla kaikesta nauttien Olet pitänyt minut suhteellisen terveenä pientä nuhaa ja köhää lukuunottamatta vaikka olen muutoin kohdellut sinua kaltoin.

Muistatko, kun nuorena tyttönä urheilin paljon, juoksin pitkiä matkoja, uin, voimistelin, hiihdin ja kävin salilla miltei joka päivä! Meillä oli tosi hauskaa yhdessä ja nautimme kaikesta tekemisestä ilman väsymyksen häivääkään. Kroppani ja lihakseni olivat todella hyvässä kunnossa, kaikki vaatteet sopivat todella hyvin, hiukset kiilsivät ja iho hehkui. Lupaan sinulle, että tästä lähtien jatkan kanssasi siitä mihin tuolloin jäimme – ilman pakottamista. Eikä mieskään ole koskaan löytänyt sinusta moitteen sijaa. Päinvastoin!

Viime vuosina, kun ikä on alkanut tehdä omia kepposiaan, olen alkanut miettiä kuinka kovakouraisesti ja vähäpätöisesti olenkaan sinua kohdellut. Nyt olen vihdoinkin päättänyt lopettaa vähättelemisesi ja jatkuvan kritisoinnin. Olen päättänyt oikeasti rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Päivittäin olen aina vain tyytyväisempi sinuun, kun teemme yhdessä pitkiä lenkkejä vaihtelevissa maastoissa, pelaamme viheriöillä golfia ja jumppautamme yhdessä lihaksia, selkää ja vatsaa. Olen oppinut myös pukeutumaan ja asustamaan tyylimme mukaisesti tilanteestamme riippuen. Samalla olen entistä rohkeampi auttamaan myös asiakkaitani löytämään itsensä ja tarkoituksensa.Siitä suuri kiitos sinulle, kroppani. Vaikka vielä aina välillä soimaan sinua jatkuvasta koneella istumisesta, olen sinusta onnellinen. Jatka samaan malliin hyvää työtäsi. Yhdessä tulemme entistä vahvemmiksi niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Yhdessä olemme hyvä tiimi mihin tahansa ryhdymmekään.

Rakkaudella,
– Päivi

Leave a comment